Operatie 2.0

Helaas, je leest het goed, er volgt nog een operatie. Ik had even gewacht met posten, aangezien het nogal een impact gaf op iedereen thuis en vooral op mezelf. De vorige operatie ging op zich wel goed, maar er werd niet genoeg weefsel weg gehaald. Duuuuus, ik moet opnieuw onder het mes. Helaas!
Ondertussen brengt ons dit wel een stukje dichter bij de eindstreep (oké, misschien niet het ideale moment nu, maaaaar we moeten echt wel positief blijven). De operatie staat volgende week al ingepland en is niet zo ingrijpend als de eerste, maar 't toch wel een tegenvallertje in kankerland. 

Nu, voor de rest weet ik ondertussen ook dat ze me 5 jaar in een kunstmatige menopauze gaan houden (nadruk op proberen) en dat ik de hormonenkuur kan opstarten. Hell yes, ik kan eindelijk starten! Ondertussen heb ik samen met de beste huisdokter (die ik letterlijk quasi dag en nacht kan lastig vallen en die er de hele tijd was, along the bumpy ride), mijn zus en Jan de eerste hormonenpil geslikt. Het was minder emotioneel dan gedacht, maar het was eerder een tof moment (of zoiets toch). Ik had het niet anders gewild, laat het ons zo stellen. 

Nu, die 5 jaar menopauze, da 's wel nen serieuzen. Hopelijk vallen die symptomen mee in combinatie met de hormonenkuur, want ik zit eigenlijk al sinds december in mijn menopauze (kunstmatig, maar bon). Ik begin daar eigenlijk net mijn weg in te vinden, want als jonge (ik wou zeggen gezonde, maar laten we dat nu maar achterwege laten hé) vrouw van 28 jaar, is dat toch een enorme opdoffer. 

Nu, dit alles leert mij om nog meer uit het leven te halen, zoals het zou moeten en niet te extreem, want er blijven natuurlijk de vaste kosten (afbetalingen, voedsel, ...) en het moet betaalbaar blijven. Toch heb ik er meer en meer bij nagedacht: wat wil ik nog doen? Nu, voorlopig wil ik zon en mijn vrienden, familie en gezin en een schoon terras, met een drankje (bij voorkeur bereid door Jan, want hij is de man die de drankjes maakt; and man, is he good!?). Dus, voorlopig wil ik genieten. En uiteraard vind ik dat iedereen dat zou moeten doen, want het leven kan echt zo mooi zijn. Corona mag er dan nog steeds zijn, maar het wordt goed weer (thank God!). 

Als er trouwens een topic is waar jullie meer over willen weten, let me know!

Heel veel liefs,

Elise

Reacties

  1. Voor altijd hier voor jou ❤️

    Je zus 🧡

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hoi Elise, ik kan mezelf wel voor de kop slaan dat ik je blogje nu pas lees. Heb een nieuwe laptop en je adres nog niet bij mijn favorieten gezet. Sorry. Hopelijk valt de tweede operatie een beetje mee. Blijf positief en geloof in jezelf. Groetjes.

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten

Populaire posts van deze blog

Help, mijn hormonen slaan op hol (grapje!)

Afscheid van een vriend: de poortkatheder

Elise: the corona edition